ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΤ1  |  Σάββατο 04 Φεβ 2012 -- Γιορτάζει: ΙΑΣΙΜΟΣ, IΣΙΔΩΡΟΣ
Εγγραφή
ANT1 News
ONLINE ΕΙΔΗΣΕΙΣ SHOWBIZ ANT1 WEB TV FORUMS ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΟΣΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΓΕΙΑ
*
ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΥΓΕΙΑ / Επικίνδυνα τα συμπληρώματα ασβεστίου Aναζήτηση βάσει τίτλου
Πηγή:Α.Π.Ε.  Δημιουργία:31/7/2010 11:41 πμ  Τελευταία ενημέρωση:31/7/2010 11:45 πμ 

Τα συμπληρώματα ασβεστίου, που πολλοί λαμβάνουν για να προλάβουν την οστεοπόρωση, ενδέχεται να αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής έως και κατά 30%, ανακοίνωσαν ερευνητές.
       
Οι μικροσκοπικές ταμπλέτες, που περιέχουν συμπυκνωμένες δόσεις ασβεστίου, συνδέονται επίσης με περισσότερα κρούσματα εγκεφαλικών και θανάτων, αλλά στατιστικά ασήμαντα.
      
Οι ερευνητές προτείνουν σε όσους λαμβάνουν συμπληρώματα ασβεστίου να ζητούν τη συμβουλή του γιατρού τους, να περιλαμβάνουν στη διατροφή τους τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο και να υιοθετούν άλλες συνήθειες όπως τη σωματική άσκηση, να μην καπνίζουν και να προσέχουν το βάρος τους, για να αποφύγουν την οστεοπόρωση.
      
«Ο κόσμος θεωρεί τα συμπληρώματα ασβεστίου ως φυσικά αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου φυσικά», λέει σε τηλεφωνική του συνέντευξη ο Ιαν Ριντ, καθηγητής Ιατρικής στο πανεπιστήμιο του Οκλαντ, στη Νέα Ζηλανδία.
      
Ο Ριντ και συνάδελφοί του στη Βρετανία και τις ΗΠΑ διεξήγαγαν μία συγκριτική έρευνα, εξετάζοντας 11 υπάρχουσες μελέτες που παρακολούθησαν την πορεία της υγείας σχεδόν 12.000 ηλικιωμένων ανθρώπων μέσα σε μία τετραετία. Οι μισοί από αυτούς λάμβαναν συμπληρώματα ασβεστίου και οι άλλοι μισοί ψευδοφάρμακα χωρίς καμία θεραπευτική ιδιότητα.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς τους δημοσιεύτηκαν στην Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση.
       
«Εντοπίσαμε αύξηση 30% στις καρδιακές προσβολές σε ανθρώπους που επελέγησαν στην τύχη για να λάβουν ασβέστιο», είπε ο Ριντ. «Σε 1.000 ανθρώπους να λαμβάνουν ασβέστιο για πέντε χρόνια, αναμένουμε να καταγράψουμε 14 περισσότερες καρδιακές προσβολές, 10 περισσότερα εγκεφαλικά και 13 περισσότερους θανάτους σε όσους έλαβαν ασβέστιο σε σχέση με το τι θα είχε συμβεί αν δεν τους είχε χορηγηθεί ασβέστιο», τονίζει ο ίδιος.
      
«Αυτό μεταφράζεται ως 37 περισσότερα αρνητικά γεγονότα και αναμένουμε 26 αποφυγές καταγμάτων. Άρα το ασβέστιο συνδέεται πιο πολύ με αρνητικά γεγονότα που συμβαίνουν παρά με αρνητικά γεγονότα που προλαμβάνονται».
       
Ενώ οι ειδικοί δεν είναι βέβαιοι για το βιολογικό μηχανισμό με τον οποίο τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορεί να βλάψουν τον οργανισμό, παλαιότερες έρευνες έχουν συνδέσει τα υψηλά επίπεδα του ασβεστίου στο αίμα με περισσότερες καρδιακές προσβολές και φθορά στα αιμοφόρα αγγεία, εξηγεί ο Ριντ.
   
«Όταν λαμβάνεις συμπληρώματα ασβεστίου, το επίπεδο ασβεστίου στο αίμα αυξάνεται μέσα στις επόμενες τέσσερις με έξι ώρες και φθάνει στο ανώτατο όριο της φυσιολογικής κλίμακας», λέει ο ίδιος.
       
«Αυτό δεν συμβαίνει όταν λαμβάνεις ασβέστιο στη διατροφή σου γιατί το ασβέστιο από τα τρόφιμα απορροφάται πολύ αργά κι έτσι το επίπεδο του ασβεστίου στο αίμα σχεδόν δεν μεταβάλλεται».
    
Το υψηλότερο ασβέστιο στο αίμα μπορεί να οδηγήσει στο σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας στα αιμοφόρα αγγεία, που μπορεί να προκαλέσει καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό και άλλες καρδιαγγειακές παθήσεις, εξηγεί ο Ριντ.
      
«Ο κόσμος επικεντρωνόταν πάντα στα επίπεδα του λίπους στο αίμα (τριγλυκερίδια και χοληστερίνη)ως παράγοντα δημιουργίας της αθηρωματικής πλάκας, αλλά υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι τα επίπεδα του ασβεστίου στο αίμα μπορούν κι αυτά να ευθύνονται».

ΕΠΙΣΤΗΜΗ -  Τελευταίες Ειδήσεις
Ανακαλύφθηκε νέος δυνητικά κατοικήσιμος πλανήτης
Διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακοίνωσε την ανακάλυψη ενός νέου εξωπλανήτη, δυνητικά «κατοικήσιμου», αυξάνοντας σε τέσσερις τον αριθμό των πλανητών αυτών που βρίσκονται εκτός του ηλιακού μας συστήματος, τους οποίους έχει εντοπίσει η επιστημονική κοινότητα.
 02-Φεβ 16:50 Προτείνουν φόρο στη ζάχαρη, επειδή είναι τοξική και εθιστική
 30-Ιαν 16:55 Λύθηκε το μυστήριο των εξαφανισμένων ηλεκτρονίων
 02-Φεβ 09:45 Μετατροπή εγκεφαλικών κυμάτων σε λέξεις
  Tελευταίες Ειδήσεις
Σεισμός 6 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες
Σεισμική δόνηση 6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε το Σάββατο στα ανοικτά της ανατολικής ακτής των Φιλιππίνων, σύμφωνα το Αμερικανικό Ινστιτούτο Γεωφυσικής. Δεν εκδόθηκε άμεσα καμία προειδοποίηση για τσουνάμι.
Βενιζέλος: Βρισκόμαστε στην κόψη του ξυραφιού
Βρισκόμαστε στην κόψη του ξυραφιού, επισήμανε ο υπουργος Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, αναφορικά με τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, μετά την τηλεδιάσκεψη του Eurogroup. Εργασιακά και δημοσιονομικά μέτρα, τα ανοιχτά ζητήματα.
Προς 6μηνο «πάγωμα» οι εξώσεις σε ανέργους
Συμπλοκές και πυροβολισμοί κατά οπαδών του Παναθηναϊκού
Μαζική διαδήλωση στη Μόσχα κατά του Πούτιν
Στην κορυφή της Μπουντεσλίγκα η Ντόρτμουντ
Επί τάπητος οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ευρωζώνη
Συγκέντρωση του ΠΑΜΕ έξω από Μαξίμου
Σαρώνει το κύμα ψύχους στην Ουκρανία
Νέο μήνυμα της Τεχεράνης προς την Ευρώπη
Απαραίτητη η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στη Β. Ελλάδα
Σκληρή μάχη για τους μισθούς
Μοίρασαν πατάτες στη Θεσσαλονίκη
*
*
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
*
© 2008 ANTENNA Internet. Η χρήση του web site σημαίνει την αποδοχή των όρων χρήσης. Design & Development by ANTENNA Internet